U bent hier

Verzenden en bezorgen

Hoeveel verzendkosten betaal ik?

De verzendkosten binnen Benelux:

  • Bestelling welke door de brievenbus past: € 3,95 verzendkosten
  • Bestelling met een waarde onder de € 50,- : € 7,95 verzendkosten
  • Bestelling met een waarde boven de € 50,- : GRATIS
  • Bestelling die cilinders bevatten (ook boven € 50,-) : € 17,50 verzendkosten

 

De verzendkosten naar de Europese landen Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Italië, Oostenrijk, Spanje, Verenigd Koninkrijk en Zweden:

  • Bestelling met een waarde onder de € 100,- : € 17,50 verzendkosten
  • Bestelling met een waarde boven de € 100,- : € 10,- verzendkosten
  • Bestelling die cilinders bevatten (ook boven € 100,-) : € 30,- verzendkosten

 

Bestellingen naar andere Europese landen en buiten Europa hebben een aangepast tarief. De tarieven zijn bij ons op te vragen.

 

Wat valt er allemaal onder de verzendkosten?

  • Allereerst natuurlijk de verzendkosten van DPD of Post NL
  • Uiteraard moet een pakket worden verpakt, denk hierbij aan verpakkingsmateriaal zoals dozen, opvulling en natuurlijk plakband om de doos goed te sluiten. ( om kosten te besparen en het milieu te ontzien hergebruiken we zoveel mogelijk onze verpakings materialen)
  • Het inpakken gebeurd door iemand die hier al snel 10 tot 15 minuten per pakket mee bezig is. (order bij elkaar zoeken, verzendetiket maken, administratie, etc.)
  • De door ons verstuurde pakketten worden aangeboden bij een Business point van DPD of Post NL, Elke dag rijd er een auto van onze winkel naar dit adres. Uiteraard rijd deze niet kosteloos.
  • U begrijpt dat er meer bij komt kijken dan alleen de verzendkosten, dit is de reden dat we voor bestellingen onder de € 50,- ( in Nederland) een bedrag van € 7,95 vragen als bijdragen in deze kosten.

 

Hoe snel wordt er geleverd?

Wanneer een product op voorraad is, zullen wij dit direct verzenden zodra de betaling is afgerond. Bestellingen op werkdagen voor 17:00 uur besteld worden, mits op voorraad en betaald, dezelfde dag verstuurd. De bestelling zal de volgende dag bezorgd worden. Producten die wij niet op voorraad hebben, zullen wij z.s.m. leveren. Mocht de verwachte levertijd langer dan een week zijn, zullen we u informeren over de verwachte levertijd. De gemiddelde levertijd van bestelingen ligt rond de 1 a 2 dagen. Producten welke niet op voorraad zijn van o.a. Suunto, Aqualung, Metalsub, Bare en Mares zijn door goede afspraken met de leveranciers vaak de volgende dag bij ons binnen. 

 

Wat gebeurt er als ik producten bestel met verschillende levertijden?

Wij wachten tot de bestelling compleet is, zodat wij deze in één keer aan u kunnen verzenden. Wilt u een product dat wel op voorraad is liever eerder ontvangen, neemt u dan contact op met ons: info@diveoutlet.nl. Ook hiervoor geld dat als de verwachte levertijd langer als een week is we contact opnemen.

 

Kan ik de status van mijn bestelling volgen?

Op het moment van verzending ontvangt u per e-mail een bericht dat uw bestelling is verzonden. In deze e-mail vindt u tevens de Track and Trace code van de bestelling. Op deze manier kunt u precies zien wat de status van uw bestelling is en waar het pakketje zich bevindt. Ontvangt u een besteling verstuurd via een brievenbus zending dan krijgt u ook een mailtje dat deze verstuurd is maar geen Track en trace code.

 

Wie levert mijn bestelling?

    

Alle leveringen vinden plaats met DPD of PostNL. U heeft twee mogelijkheden voor het afleveren van uw bestelling.

1- op uw huisadres: Zowel DPD als PostNL bezorgen uw bestelling overdag op het door u aangegeven verzendadres. Mocht er niemand aanwezig zijn dan kan de bezorger het pakket proberen aan te bieden bij de buuren. U ontvangt in dit geval een bericht in uw brievenbus. Mocht dit niet lukken, of er is aangeveven dat er niet bij buren geleverd mag worden dan kunt u (bij een PostNL zending) de volgende dag uw bestelling ophalen bij het dichtstbijzijnde postkantoor. Bij een DPD zending kunt u in dit geval een afspraak maken via het, door de bezorger,  achtergelaten formulier.

2- bij het dichtstbijzijnde postkantoor of poststeunpunt: PostNL biedt de mogelijkheid om pakketjes rechtstreeks naar het postkantoor of poststeunpunt te sturen. Geef bij uw bestelling als afleveradres welk postkantoor of poststeunpunt u uw bestelling wilt ontvangen en wij sturen het daar naar toe. U hoeft hiervoor niet thuis te blijven en via het Track en trace nummer kunt u zien wanneer u uw pakket kan ophalen. U dient dit wel extra aan te geven bij opmerkingen bij uw bestelling.

 

Kan ik een bezorgafspraak maken?

Het is helaas niet mogelijk om een bezorgafspraak te maken. We zijn afhankelijk van de chauffeursroute van DPD en PostNL.

 

Hoe wordt mijn bestelling verpakt?

Diveoutlet kiest ervoor om verpakkingsmaterialen zoveel mogelijk te hergebruiken. Door onze doorloopsnelheid van producten krijgen we dagelijks materialen aangeleverd. De verpakkingen waarin onze voorraad geleverd wordt, proberen we zoveel mogelijk te hergebruiken. Uiteraard is dit beter voor het mileu en bespaart het kosten, waardoor we goedkoop kunnen blijven. Bij het verzendklaar maken besteden we veel aandacht aan het juist verpakken en kunt u er vanuit gaan dat de verpakking het bestelde product optimaal zal beschermen tijdens het transport.