U bent hier

Retourneren en garantie

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Wanneer je niet 100% tevreden bent over je aankoop dan kan je de aankoop tot 14 dagen na ontvangst aan ons retour sturen. In deze periode kun je de bestelling onbeschadigd, ongebruikt en in de originele verpakking terugsturen. U kunt voor vragen over retourneren ook contact met ons opnemen, bel tijdens openingstijden naar 071-4087776 of mail naar info@diveoutlet.nl.

 

Herroepingsrecht

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons: Diveoutlet, Castellumplein 4, 2235 CN, Valkenburg ZH, 071-4087776, info@diveoutlet.nl via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF of DOC), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. 

 

Gevolgen van de herroeping 

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. 

 

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan Diveoutlet, Castellumplein 4, 2235 CN terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

 

Kosten van retour sturen

U kunt de retourzending GRATIS naar ons opsturen via ons antwoordnummer (alleen voor zendingen binnen Nederland). Diveoutlet kan de verzendkosten van de retourzending wel in mindering brengen. Dit is afhankelijk per retourzending. Het antwoordnummer vindt u in het modelformulier voor herroeping. Diveoutlet kan bij kleding welke retour gezonden wordt kosten in mindering brengen. Deze kosten bestaan uit administratie en onderzoek kosten. Deze kosten worden apart van de eventuele retourkosten in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag van de bestelling.

 

Heeft u een retourbalie?

U kunt uw producten ook retourneren of omruilen bij onze retourbalie aan het Castellumplein 4, 2235 CN, Valkenburg ZH. Dit kan tijdens onze openingstijden.

 

Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?

Wanneer je een product retour stuurt wordt deze binnen 5 werkdagen in behandeling genomen en verwerkt. Je ontvangt van ons een e-mail wanneer wij de retour hebben verwerkt. Het aankoopbedrag inclusief verzendkosten zal zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van de melding dat de consument wil herroepen terugbetaald worden.

 

Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?

Als er iets niet klopt met de bestelling die u heeft ontvangen of (een deel van) uw bestelling is beschadigd, dan kunt u contact met ons opnemen. Wij zullen u dan adviseren wat te doen en u helpen het probleem op te lossen! Bel naar 071-4087776 of mail naar info@diveoutlet.nl. U kunt ook langskomen in onze winkel. Voor een kosteloze retourzending kunnen we je een retouretiket mailen (alleen voor retourzendingen vanuit Nederland). 

 

Heb ik garantie op mijn aangeschafte product?

Ja, voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden we je zo snel mogelijk een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling. De minimale wettelijke garantie is 24 maanden, maar voor veel artikelen is dit langer. Niet helemaal zeker of het defect aan jouw product onder de garantievoorwaarden valt? Neem contact met ons op en we gaan je meteen verder helpen.

 

Klachtenprocedure

Zijn we ergens tekort geschoten? We verbeteren graag onze dienstverlening, dus laat het ons weten. Vertel het ons bij voorkeur per email op info@diveoutlet.nl. Wij zullen zo snel mogelijk met een inhoudelijke reactie komen. Uiterlijk binnen 14 dagen zullen wij een inhoudelijke reactie geven op de klacht. Het is mogelijk om zowel een klacht over een product als over de dienstverlening in te dienen. De klacht kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van Thuiswinkel.org. In het geval de ingediende klacht niet naar tevredenheid opgelost kan worden kan je een klacht/geschil indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Ook kan de klacht worden voorgelegd aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

 

Feedback

Bent u tevreden over onze dienstverlening of heb je tips voor ons waarmee we onze dienstverlening kunnen verbeteren? Laat dit weten via een klantbeoordeling op onze speciale feedbackpagina